29. oktober 2012

nok verdens bedste cookies....

og så med havregryn....

Jeg faldt over opskriften på denne blog the vintage hausfrau og afprøvede den straks og har siden bagt den 2 gange mere, den er ikke mindre end fantastisk....

Det kan godt være der er havregryn i denne opskrift men diæt venlig er den nok ikke....

Havregryn/chokolade cookies.....
ca 25 stk

what to:
200 g smør
200 g farin
100 g sukker
2 æg
2 tsk vaniljesukker
200 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1 tsk salt
150 g havregryn
200 g hakket chokolade 

how to:
Varm ovnen op til 165 grader.
Rør smør, brun farin og hvidt sukker sammen. Rør æggene i et ad gangen, og derefter vanliljen . Bland mel, bagepulver og salt sammen, og rør det i dejen. Kom til sidst havregryn og chokoladestykker i.
Form kugler af dejen med en spiseske, og placer dem på bagepapir på en bageplade, med rigeligt mellemrum imellem hver kugle.
Bages i 12-15 min i en forvarmet ovn.

Jeg har lavet en dobbelt portion som jeg så har delt i 4 portioner som er rullet i fire lige store stænger som jeg har pakket ind i bagepapir og frosset ned så er det endnu hurtigere at have frisk bagte cookies når trangen melder sig og tro mig det gør den når først du har bagt dem en gang..... 
















1 kommentar: